S.C Construcții S.A a depus la începutul acestei săptămâni o contestație la Ministerul Transporturilor privind la proiectarea şi construirea secţiunii 1 Sibiu – Boiţa a Autostrăzii Sibiu – Piteşti.
Constructorul din Sibiu care lucrează la Stadionul Municipal nu și-a îndeplinit nici unul dintre termenele prevăzute în contract și a cerut mai multe amânări din diverse motive. Firma cere anularea licitației pentru tronsonul Sibiu- Boița al viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești.
S.C Construcții S.A a contestat rezultatul procedurii, prin care a fost desemnată câştigătoare oferta depusă de compania austriacă de construcţii Porr. Constructorul român susţine că oferta depusă de Porr trebuie respinsă, „având în vedere că aceasta are un preţ neobişnuit de scăzut”.
Răzvan Cuc, ministrul transporturilor s-a enervat la aflarea veştii privind depunerea contestaţiei în cadrul acestei licitaţii. El a anunţat că va discuta cu firma care a depus contestaţia pentru că „nu îi mai tolerează pe contestatarii de meserie”.
Şeful Transporturilor a susţinut că, dacă nu exista această contestaţie, contractul trebuia semnat duminică.
Obiectivul principal al contractului „Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km. 0+000 – km. 14+150 – Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170” îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 – Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig – Marșa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.
Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.